Yacht > Články > Technika >

Ultra Marine Europe |Unikátní kotevní systém

02.04.2020 |
Technika

Firma Ultra Marine Europe prodává nejsofistikovanější námořní kotvy na trhu. Poslední dva roky paralelně pracuje také na projektu unikátní inovativní inteligentní kotevní bóje.

Radka Mašína, CEO firmy Ultra Marine Europe,jsme se zeptali nejen na tento jedinečný projekt, ale také na podnikatelskou historii a jeho současné další aktivity.

Čtenáři YACHTU a všichni, kteří se kolem lodí pohybují, si Vás určitě pamatují hlavně jako prodejce lodí. Nejprve to byl v devadesátých letech Bayliner,potom Glastron, Crownline a Bavaria, následoval koncern Ferretti Group a Chris Craft, naposledy pak Princess. Jaký byl vůbec první impuls pro založení firmy Ultra Marine Europe?

Prodejem lodí jsem se tehdy zabýval už víc než 20 let a když se po roce 2009 totálně propadl prodej nových lodí, snažil jsem se založením poboček v Černé Hoře a na Seychelách s cílem oslovit širší mezinárodní klientelu ještě asi 5 let vzdorovat nepřízni osudu v prodeji lodí jako takových, ale vzhledem k nadále nepříznivým výstupům i z nově otevřených trhů začal jsem se pod tlakem v té době již dlouhodobého neúspěchu poohlížet také po jiných alternativách a chtěl přitom zůstat v oboru. Při návštěvě výstavy v Dubaji mě tehdy velice zaujala skromná prezentace výrobku firmy Boyut Makina. Tam jsem nakonec asi za 500 EUR koupil jejich dva Ultra Flip Swively, a tím vlastně započal naši současnou spolupráci. To bylo jaro 2013 a od té doby zcela od nuly postupně buduji se svým dnes již profesionálním týmem pod vlastní značkou Ultra Marine distribuční celoevropskou síť. Nicméně na lodě jako takové jsem nezanevřel a dnes poskytuji konzultační služby pro vybrané zájemce o koupi větších lodí s využitím našeho dnes již opravdu globálního know-how s cílem vybrat a následně koupit co nejlépe.

Jak vypadá přechod od prodeje lodí k budování distribuční sítě po Evropě pro prodej Ultra Marine produktů?

Základním rozdílem je jednak fakt, že nyní máme stovky, respektive spíš tisíce zákazníků oproti prodejům lodí, kde šlo maximálně o desítky. Pak také to, že nyní je 99,9 % klientů mimo ČR. Je třeba se tedy zaměřit na komunikaci v paletě různých jazyků a také se vypořádat s kulturními odlišnostmi. To vše mít pod kontrolou kvalitním CRM systémem a chce to také precizní plánování. Máme skvělé a opravdu jedinečné produkty a k nim se nám po úvodních vyčerpávajících pěti letech konečně podařilo napasovat i správný marketing, a to je s obrovským odhodláním a následným neméně intenzivním nasazením asi jediná cesta k úspěchu. K té nám dnes pomáhá také již opravdu dlouholetá znalost trhu, a to z více stran. Víme, jak se chovají loděnice, jak přemýšlí majitel obchodu s příslušenstvím, co potřebuje a po čem touží majitel lodě, takže teď prodáváme tisíce jedinečných kotev a dalšího příslušenství a meziročně zaznamenáváme nárůst obratu v řádech desítek procent. Nicméně prvotní investice byly významné a hlavní ekonomický úspěch by se měl teprve dostavit. Ale jak říkám, nyní po letech konečně vidím snad již více než jen světlo na konci tunelu...

Celý rozhovor si můžete přečíst v dubnové vydání magazínu Yacht. 

Text a foto: Marek Bylnický

www.ultramarine-anchors.com


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI