Yacht > Články > Technika >

ID.7 Tourer Pro People |Univerzální elektrokombi

11.06.2025 |
Auta

Akční model elektrického Volkswagenu jsme měli příležitost vyzkoušet na začátku letošní sezony. Díky tomu jsem jej mohl vzít na jachtařské závody na Nechranice a využít při testu prototypu lehkého hliníkového člunu Marine s elektromotorem.

ID.7 je vlajkovou lodí elektroaut značky Volkswagen. Vyrábí se s karoserií sportback se splývavou zádí a ve variantě kombi označované jako Tourer. Právě tuto verzi jsme vyzkoušeli ve výbavě Pro People. Auto působí na první pohled nenápadně, decentně a elegantně. Přesto budilo pozornost všude, kde jsme se s ním objevili.

V útrobách testovaného vozu se skrývá elektromotor, který je schopen poskytnout okamžitý maximální výkon 210 kW, a akumulátor s kapacitou 77 kWh. Výrobce nabízí i variantu Pro S People s větším akumulátorem s kapacitou 86 kWh a variantu GTX s vyšším maximálním výkonem 250 kW a akumulátorem s kapacitou 86 kWh.

Po usednutí za volant a zavření dveří se rozhostí ticho a klid. Posádka není rušena ani při přejezdech nerovností, ani při razantní akceleraci. Při běžné jízdě proniká do interiéru jen minimum zvuků zvenku, žádné rušivé zvuky od podvozku či od motoru. Vyšší hmotnost pozná řidič při prvním brždění. Z auta je dobře vidět, přehled o stavu vozu dává headup displej. Samotný displej, který by se dal nazvat přístrojová deska, před řidičem chybí. Jde jen o úzkou minimalistickou variantu. Řidič tak není ničím rušen a musím říct, že se mi to od samého začátku líbilo. Všechny potřebné i trochu přebytečné údaje najde řidič nebo spolujezdec na obrovském středovém displeji, kde je možné měnit osvětlení a nastavovat vše, na co si kdo vzpomene. Já jsem zůstal u jízdy. To od auta čekám, že pojede.

A ID.7 jede výborně. Pohodlně, potichu, svižně, není nutné čekat na zahřátí motoru, hodně uveze nejen v zavazadlovém prostoru, ale i na přívěsu. Díky velkému úhlu natočení předních kol nemá problém při parkování, přestože jde o téměř 5 metrů dlouhé auto.

Zvláště při sklopených zadních sedadlech jsem ocenil velký zavazadlový prostor. Dlouhý rozvor umožnil posunout druhou řadu sedadel, například oproti Passatu, více dozadu, takže cestující mají opravdu dost místa. Na limity jsem narazil při nabíjení. Nemám k dispozici firemní ani domácí nabíjecí stanici, a tak jsem během testu strávil nějaký čas tím, že jsem hledal nabíječku nebo čekal, až auto doplní energii. S tím je prostě potřeba počítat. Výrobcem udávaný dojezd 567 kilometrů vypadá optimisticky. Realita v běžném provozu se zatíženým vozem během našeho testu byla ale přibližně o 30 procent kratší. Z Prahy na Nechranice a zpátky jsme dojeli v pohodě. Na Lipno nebo na Nové Mlýny by to bez doplnění energie nešlo.

Více na www.volkswagen.cz


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Zapomněli jste heslo?

Prosím, zadejte Vaše uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu. Budou vám okamžitě zaslány pokyny pro resetování hesla.

Návrat na přihlašovací formulář

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena