FLOATING Terramar na Vltavě |Z Barcelony do Prahy
Plovoucí Cupru Terramar jsme vám na stránkách Yachtu již představili při příležitosti 37. Poháru Ameriky. Na konci dubna jsme měli díky českému zastoupení spolu s dalšími novináři překvapivě možnost vyzkoušet plavidlo, které vzniklo ve spolupráci inženýrů značek CUPRA a Brava Boats v samém centru Prahy na Vltavě.
„CUPRA Terramar má za sebou ostrý start na českém trhu – jen za první čtvrtletí jsme přijali více než 220 zákaznických objednávek. Pomyslnou oslavou úspěšného uvedení na český trh jsme se rozhodli navázat na loňskou světovou premiéru tohoto jedinečného modelu v rámci Poháru Ameriky a nabídnout našim významným hostům, obchodním partnerům i široké veřejnosti nezapomenutelné zážitky z plavby v Terramaru na vlnách Vltavy,“ říká Tomáš Navrátil, vedoucí divize CUPRA společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „CUPRA tak znovu překračuje hranice automobilového světa, aby mohla nabídnout něco opravdu nečekaného a inovativního. FLOATING Terramar je současně dokladem výjimečných schopností našich inženýrů, kteří dokázali ve spolupráci se specialisty ze společnosti Brava Boats vytvořit unikátní plavidlo nabízející sofistikovanost a komfort modelu Terramar i mimo pevninu.“
Vůz CUPRA Terramar, konkrétně v exkluzivní limitované edici America’s Cup, je k palubě bezpečně ukotven popruhy. Vůz na loď najíždí a sjíždí na pevnině, nikoli na vodě. Na rozdíl od silničního provozu se cestující nesmí během plavby připoutat bezpečnostním pásem. Zakázáno je také opouštět interiér vozu v režimuplavby. Pro případ nouze jsou zde snadno dostupné samonafukovací záchranné vesty.
Pohon na vodě obstarává palubní vznětový řadový tříválec Ventus s nejvyšším výkonem 20 kW (27 k) a převodovkou Saildrive SP60. V zavazadlovém prostoru Terramaru je umístěna vyjímatelná spínací skříňka pro zapnutía vypnutí lodního motoru spolu s palivoměrem a voltmetrem. Propojení systémů pro ovládání lodi s vozidlem je velmi snadné a nevyžaduje použití speciálního nářadí.
Samotná plavba je zajímavým zážitkem. Volant je tady „jen“ do počtu. Je nutné počítat se setrvačností plavidla, které má hmotnost spolu s vozem až 5 tun. O stabilitu se stará kýl, který může za velký ponor plavidla. Proto bylo nutné pohybovat se v plavební dráze.