BMW 320i xDrive Gran Turismo |Dokonalý držák
Otestovat opravdovou čtyřkolku jsme si před zimou rozhodně nechtěli nechat ujít. Samotné převzetí vozu proběhlo v nových prodejních prostorech firmy Renocar v Čestlicích. Byli jsme zvědaví, jak si jedna z nejnovějších variant legendární trojkové řady povede na silnici. Verze s dvoulitrovým benzínovým motorem xDrive GT mě příjemně překvapila hned zpočátku. Z venku se auto nezdá být až tak prostorné, ale jakmile si sednete dovnitř, vše se změní. Přední část je útulná a cítíte se zde pohodlně. Na zadních sedadlech je místo i pro dvoumetrové „dospěláky“, kteří neví, kam složit nohy. Když jsem otočil hlavu dozadu, připadalo mi to jako jedna prostorná místnost.
Jízda v BMW je taková, jak si ji sami nastavíte. Můžete vybírat ze tří režimů: Eco, Comfort a Sport. Testování Comfort módu byl pro mě pohled do budoucna. Na jakémkoliv špatném povrchu, prasklinách, dírách na silnici bylo auto plynulé a simulovalo klidnou plavbu po hladině vody. Jakmile jsme přepnuli na Sport, podvozek ztvrdnul, otáčky se snadno vytáčely do vyšších hodnot a auto velmi citlivě reagovalo na plynový pedál. Eco mód byl naopak velmi tichý a často používal efficient dynamics. Spotřeba byla u auta velmi variabilní. V Eco módu se můžete dostat na 6 l/100 km a u Sportu přeleze spotřeba klidně 10 l/100km.
Co můžu u BMW 320i xDrive GT vytknout je složitější ovládání palubního počítače a až příliš zbytečných funkcí, které využije jen málokterý řidič. Budoucím majitelům doporučuji paket Luxury line přibližně za 50 000 Kč, který autu dodá ojedinělost a neokouká se tak rychle jako základní verze.
Cena základní verze BMW 320 xDrive GT je 1 071 200 Kč včetně DPH
Cena testovaného modelu byla 1 387 906 Kč včetně DPH.