Yacht > Články > Lodě > Plachetnice >

YYACHTS 7 |Podstata jachtingu

08.06.2021 |
Plachetnice

Seznamte se s "Volante", zcela novou Y7 od YYachts. Jednoduchá, ale ne spartánská, rychlá, ale prostorná, technicky vyspělá, ale snadno ovladatelná, Y7 od YYachts je plná zajímavých rozporů.

K tomu, aby majitel motorové jachty "dorostl" do plachetnice, je zapotřebí opravdu speciální loď. A to je přesně to, co dokázala nápadně a moderně vypadající Y7 od Michaela Schmidta, stavitele lodí ze severu Německa. "Ve skutečnosti asi 25 procent majitelů Y7 vlastnilo dříve motorové jachty," říká.

Svůj podíl na tom má DNA jachty, která je velká, nádherná a plná technologických vychytávek a novinek. Y7 je sice nejmenší z řady YYachts, ale stále má velké kajuty pro hosty i majitele a kajutu pro profesionální posádku situovanou směrem k zádi s přímým vstupem na palubu ke kormidlům a do kokpitu tak, aby se loď dala bezpečně ovládat v každém režimu plavby. Výsledkem Schmidtova návrhu je jachta, která je rychlá, relativně lehká díky konstrukci z uhlíkových vláken a se zjednodušeným uspořádáním paluby a interiéru.

Nejdůležitější je, že tato loď je plachetnice. "Když jsme s Michaelem poprvé hovořili, jasně specifikoval svoje požadavky, které vycházejí z mnoha let zkušeností se stavbou lodí i se samotnou plavbou. Chtěl navrhnout loď, s níž byste okamžitě chtěli plout," vysvětluje vlastně jednoduché zadání návrhář Bill Tripp, který ji nakreslil. "Loď, která ztělesňuje moderní krásu, výkon, jednoduchost a snadné ovládání spolu se schopností plout kamkoliv."

A klíčovou součástí těchto požadavků je schopnost dobře plout ve slabém větru. Její rozlehlá, čistá paluba a široký trup jsou z uhlíkových vláken, stejně jako stěžeň a ráhno. Hmotnost je 29,5 tuny. Přesto může nést plachty o ploše 300 m2 proti větru a na zadní kurzy má posádka možnost použít ohromný genakr o ploše 550 m2.Michael Schmidt je právě na toto pyšný a pokládá řečnickou otázku: "Kolik z dnešních lodí dnes může jet po větru o síle2-3 °Bf bez motoru?

Pokud je výkon jednou z klíčových vlastností, druhou je jednoduchost. Vedení otěží i dalších ovládacích lan je ukryto v tunelech a svedeno dozadu ke kormidlům. Je tak snadné ovládat loď v jednom nebo ve dvou. Tento systém je dnes běžný u menších jachet, jeho velmi málo hydrauliky. Vinšny jsou ovládány elektricky, stejně jako poklop obrovského úložného prostoru s otevíráním shora na zadní palubě, který pojme nafukovací člun o délce až3,45 m. "Chtěl jsem jednoduchost. Nechtěl jsem utrácet peníze za věci, které se rozbijí a které nepotřebujete," vysvětluje.

V podpalubí se tento přístup odehrává trochu jiným způsobem. Je zde digitální přepínání pro ovládání klimatizace, audio systému a osvětlení, myčka nádobí a několik ledniček, vinotéky a televize. "Volante" ukazuje minimalistický severský interiér. Tlumené barvy tón v tónu navozují příjemnou náladu...

Celá článek najdete v červnovém Yachtu.

Text: Daniel Guryča
Foto: Carlo Borlenghi


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI