Yacht > Články > Lodě > Plachetnice >

CLUBSWAN 125 |Nejdelší, nejvyšší, nejrychlejší

20.06.2022 |
Plachetnice

Nejdelší, nejvyšší, nejrychlejší. To jsou všechno přívlastky, které získala loni představená jednotrupá plachetnice ClubSwan 125. Platí to především pro plachetnice této značky, ale s pár výjimkami i obecně. Původně byl projekt navržen ve stylu Swan, tedy trochu luxusu by se na palubě našlo. Během přípravných projektových prací se z lodě stával stále víc závodní speciál, kde už moc luxusu nečeká. Vše je podřízeno rychlosti a výkonu.

Rozhodnutí o odstranění luxusních prvků, jako je teaková paluba, okamžitě ušetřilo odhadem šest tun. A jakmile majitel řekl, že chce jezdit opravdu rychle, design byl neustále přehodnocován. Původní návrh kýlu byl složitý teleskopický/naklápěcí mechanismus, takže jeho výměna ušetřila další 2,5 tuny. Uzpůsoben byl i interiér navržený Adrianou Monk tak, aby byl velmi minimalistický a praktický pro offshore plavbu.

Architektura

ClubSwan 125 je nová vysoce výkonná superjachta, za jejímž projektem stojí Juan Kouyoumdijan, který si ale přizval mnoho dalších zvučných jmen. Je určena pro vášnivého majitele, jeho přátele a početnou profesionální posádku. Každý konstrukční detail podléhal pečlivému výzkumu, počínaje inovativním řešením s jedním zakřiveným foilem zvolenou pro optimální boční zdvih za určitých podmínek, stejně jako vertikální zdvih ve vyšších rychlostech, což výrazně snižuje odpor trupu. Složitost konstrukce této jachty vyžadovala, aby se Nautor spojils nejlepšími designéry, staviteli a dodavateli na světě, aby doplnili stávající tým Juana Kouyoumdijana a interních odborníků Nautoru. K hlavním specialistům patří: Killian Bushe, který se podílel na konstrukci trupu a konstrukčních kompozitních komponent, a Bob Wylie, odborník na takeláž a oplachtění.

Palubní vybavení

Pro ClubSwan 125 byly vybrány jako hlavní hydraulické vinšny Harken 1235, které jsou dalším vývojovým stupněm vinšen Harken1135 grand prix, jež využívají integrální základnu navijáku a sestavy ozubeného věnce vyrobené z jednoho bloku nerezové oceli pro rozšíření nosnosti z 9 na 11 tun. Další dvě pomocné vinšny jsou Harken 990, které se osvědčily na tisících zaoceánských mílích a v současnosti slouží ve flotile Volvo Ocean65. Veškeré lanoví je, pokud to jen trochu jde, pod palubou, vše je na hydraulický pohon a ovládání tlačítky.

Plachetnici představujeme na stranách 24-30 v aktuálním vydání Yacht 6/2022, který si můžete zakoupit ZDE.

 

 


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Zapomněli jste heslo?

Prosím, zadejte Vaše uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu. Budou vám okamžitě zaslány pokyny pro resetování hesla.

Návrat na přihlašovací formulář

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI