Yacht > Články > Lodě > Motorové lodě >

SAVER 830 CABIN EFB |Na Slapy i na Jadran

04.12.2021 |
Motorové lodě

Saver 830 Cabin stejnojmenného italského výrobce je zatím největší z řady motorových člunů, který se dostal na náš trh a který jsme měli příležitost podrobit redakčnímu testu. Potenciální zákazníci ocení výborné jízdní vlastnosti, přiměřenou cenu či možnost převážet tuto loď s patřičným řidičským oprávněním za výkonným SUV bez zvláštních povolení. Test probíhal během zářijového babího léta na Slapské přehradě.

Na palubě
Saver 830 Cabin EFB je vybaven vestavěným čtyřtaktním benzinovým motorem MerCruiser V8 o objemu 5,7 litru a "Z" náhonem. Za příplatek je možné objednat dieselový motor. Sklopný laminátový radarový oblouk, který je rovněž za příplatek, nese navigační světla a dvoudílné skládací střechy bimini. Design trupu je u Saveru uměřený a zároveň tak trochu předvídatelný, což ale rozhodně není na škodu. Zákazníci na lodi najdou vše obvyklé na těch správných místech. Ve výbavě je koupací plošina na zádi s výsuvným teleskopickým žebříkem, opalovací lehátko na přídi i na zádi.

V kokpitu se nachází pohovka tvaru "L" s malým demontovatelným stolkem a zajímavě tvarované lehátko umístěné vlevo proti pracovišti kapitána. To je osazeno přehledně uspořádanou palubní deskou s klasickým volantem, analogovými přístroji a navigací Garmin. Také veškeré spínače jsou pěkně po staru kolébkové s jasnými symboly. Kromě toho zde nechybí rádio, ovládání bowthrusteru a trimovacích klapek. Kapitánská sedačka má sklopnou přední část, aby se za kormidlem dalo nejen pohodlně sedět, ale i stát. Pod ní je ukryta malá venkovní kuchyně, která může být vybavena dřezem a grilem.

V kajutě
Více než osm metrů dlouhý člun skýtá při šířce přes dva a půl metru přirozeně i dost prostoru v podpalubí. Ostatně už slovo Cabin v názvu napovídá, že nějaká ta kajuta k dispozici bude. Vnitřní prostory jsou v podstatě klasicky rozdělené. V přídi je vestavěno dvoulůžko do "V", druhé, poněkud užší dvoulůžko je pak umístěno pod kokpitem s trochu krkolomným přístupem po levé straně. V horní části kajuty jsou po obvodu přídě zavěšeny tři praktické skříňky po obou stranách...

Celý článek si můžete přečíst v aktuálním vydání Yacht magazínu. 

www.marine.cz

Text: Daniel Guryča
Foto: Daniel Guryča a Saver


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Zapomněli jste heslo?

Prosím, zadejte Vaše uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu. Budou vám okamžitě zaslány pokyny pro resetování hesla.

Návrat na přihlašovací formulář

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI