Yacht > Články > Lodě >

Lagoon Sixty 5 |Prostor bez kompromisů

04.01.2021 |
Lodě, Motorové lodě

Po loňském představení motorové jachty SIXTY 7 byla na letošek naplánována premiéra verze s plachtami s označením SIXTY 5. Premiéra tohoto nového katamaranu měla proběhnout v dubnu ve francouzském La Grande Motte. Akce však byla vzhledem k současné situaci zrušena, stejně jako podzimní Cannes Yachting Festival. Na testování jsem proto vyrazil do Španělska, kde probíhalo soukromé testování pro vybrané zájemce. A časopis Yacht zde nemohl chybět.

Novinka přichází jako nástupce úspěšného modelu Lagoon 620, přičemž inspiraci si vzala z největšího modelu SEVENTY 7. Nové označení definuje současně i užití celé této řady. Jedná se o velké modely katamaranů, ať už těch s plachtami, či motorových. Vyznačují se tou nejvyšší mírou pohodlí, komfortu a dispozičního prostoru, jaký vyžadují nejen privátní majitelé, ale i nároční zákazníci luxusního charteru. Testování probíhalo společně s dalšími aktuálními modely Lagoon a nový SIXTY 5 kotvil zádí u mola v řadě mezi modely 40, 42, 46, 50 a 52 F. Rozdíl ve velikosti a designu nástavby oproti standardním katamaranům do délky 45 stop je patrný na první pohled. Kompletně zastřešený flybridge má plochu 29 m2 a kromě plnohodnotného baru s lednicí a grilem je zde dvojice kormidel s centrálním umístěním až čtyř elektrických vinšen. Loděnice nabízí dvě již hotové verze uspořádání celého prostoru flybridge. Je však možné jej individuálně vybavit venkovním nábytkem od firmy Tribu. Volitelná pevná střecha flybridge má důmyslně rozmístěné prosklené části, kterými je vidět takřka na celou hlavní plachtu.

Všechny otěže a výtahy jsou staženy do ideálního místa, tedy na střed flybridge, kde jsou mezi oběma kormidly k dispozici celkem čtyři vinšny. I když může mít skipper snahu o udržování pořádku v jednotlivých otěžích, množství lan, které zde je, vždy způsobí, že se budou při plavbě válet na zemi. Na tomto katamaranu to vadit nebude. Obě kormidla jsou zcela na stranách flybridge a mimo tento pracovní prostor, který je vyhrazen právě pro práci s otěžemi. Díky výšce flybridge nad hladinou a umístění kormidel je od obou dokonalý výhled nejen na palubu, ale především na plachty. Výjimkou je přirozeně pouze záď, jejíž konec lze od kormidla pouze odhadovat. Tento nedostatek je však plně vyřešen zadní kamerou, jejíž obraz se aktivuje na velkém dotykovém displeji u kormidla. K dokonalým manévrům v přístavu mohou dopomoci ještě příďové propelery...

Celý článek si můžete přečíst v aktuálním čísle časopisu Yacht.

Text: Adam Žídek

Foto: Adam Žídek, Lagoon / CNB


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI