Yacht > Články > Lodě >

BENETEAU OCEANIS 34.1 FIRST LINE |Pro letošek vyprodáno

08.08.2022 |
YACHT, Testy, Plachetnice
Testy

Novou Beneteau Oceanis 34.1 jsme měli příležitost testovat na jaře ve Španělsku nedaleko Barcelony za správného jachtařského počasí, kdy nechyběl kromě větru ani déšť. První dojem po příchodu k lodi byl, že jsem si lodě spletl, že tohle nemůže být třicetčtyřka. Na palubě i v širokém kokpitu je totiž opravdu hodně místa. Maximální šířka lodě něco málo přes tři a půl metru od vantů pokračuje beze změny až k zadnímu zrcadlu. Do kokpitu se tak vejdou dlouhé lavice a robustní stůl s nerezovými úchyty, který slouží nejen ke společnému posezení na palubě, ale výborně se osvědčil i jako opora při plavbě na vlnách v náklonu v silném větru.

Testovaná verze First Line odkazuje na sportovní řadu plachetnic od Beneteau. I když o čistokrevný sportovní cruiser nejde, poskytuje pocit sportovní plavby s možností dosahovat velmi slušných výkonů. Dojem, že jsem na velké lodi, mne neopustil ani v salonu, kde jsou proti sobě dvě pohodlné lavice a stůl uprostřed. Průhled do přední kajuty dvoukřídlými dveřmi prostor zvětšuje nejen opticky. Tento model je možné objednat ve dvoukajutové nebo ve tříkajutové verzi, což byl právě případ testované lodi. Na palubě tak najde reálně místo na spaní až osmičlenná posádka.

Oceanis 34.1 navazuje v portfoliu společnosti Beneteau na model 35.1, a i když by nižší číslo mohlo naznačovat zmenšení, ve skutečnosti je opak pravdou. K tomu ještě přičtěte na svoji kategorii vcelku příjemnou startovní cenu 110 000 EUR bez DPH a ani vás nepřekvapí, že pro letošek už je tato kráska vyprodána.

Nový model je oproti svému předchůdci lehčí, elegantnější, má více prostoru na přídi a navíc i větší plochu plachet. To je zajištěno i díky tomu, že je pata plachty blíže palubě. Celkově Oceanis 34.1 náleží do již sedmé generace plachetnic řady Oceanis a je tedy logické, že opět pochází z pera legendárního designéra Marca Lombarda, který spolupracoval se studiem NAUTA Design.

Vyšší komfort na palubě

Snahou výrobce při redesignu prostoru na palubě bylo zajistit posádce vyšší komfort, jakož i úroveň bezpečnosti, a to jak při pohybu na lodi v průběhu plavby, tak při sezení u kormidla a zkrátka celkově i tehdy, když se loď nachází v v marině nebo kotví v zátoce. Veškerá ovládací lana včetně rolfoku jsou svedena dozadu ke kormidlu po obou stranách kokpitu, kde jsou také přiměřeně velké vinšny Harken tak, aby na ně bylo možné dosáhnout od kormidla a loď tak mohl ovládat majitel sám nebo jen s malou dopomocí někoho z posádky. Kokpit působí velmi čistě a pohodlně a je jasné, že posádku nečeká dřina, ale většina osazenstva si může plavbu užívat pasivně a relaxovat, pokud budou chtít a kapitán to dovolí. To podtrhuje i velké badeplato, které usnadňuje nejen nástup z mola, ale reálně zvětšuje kokpit a komfort na palubě zvláště během koupání v zátokách...

Celý TEST najdete v aktuálním vydání YACHT 7-8/2022, který je možné zakoupit ZDE.


Aktuální číslo

Předplatné


PřihlášeníRegistrace

Přihlášení uživatele

Pro přihlášení na web zadejte svoje uživatelské jméno a heslo. Přihlášení platí i pro weby časopisů Yacht a WINE & Degustation.

Zapomněli jste heslo?

© YACHT s.r.o. | Všechna práva vyhrazena
Created by EI